Inspekcje motocykli używanych i pomoc w zakupie motocykla – jak to wygląda w praktyce?

Zastanawiasz się, jak wyglądają w praktyce inspekcje motocykli używanych, czy warto zamówić taką inspekcję, jak to wygląda w praktyce i czy to w ogóle się opłaca? Na co dzień pracuję jako inspektor motocykli używanych – jeżdżę, oglądam, analizuję, sprawdzam bazy online i staram się pomagać innym motocyklistom w kupieniu jak najlepszych egzemplarzy upatrzonych motocykli. Postanowiłem napisać krótki tekst na ten temat, pokazując, jak wygląda pomoc w oględzinach motocykla i jak od kuchni wygląda zarówno proces zamawiania inspekcji, jak i same oględziny.

Kiedy zamówić raport z inspekcji motocykla?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – gdy zdecydujesz się już na zakup motocykla, masz upatrzony konkretny model oraz dysponujesz budżetem, który pozwoli Ci zarówno sfinansować zakup motocykla (wraz z przerejestrowaniem i ubezpieczeniem), jak i ponieść koszty pierwszego serwisu pozakupowego – wtedy właśnie warto zamówić raport z inspekcji motocykla.

Znajdujesz ogłoszenie, odzywasz się do inspektora motocyklowego (na przykład mnie) i czekasz na wynik oględzin. W moim przypadku cieszę się, gdy potencjalny Kupujący jedzie ze mną na oględziny, wtedy mogę na miejscu przekazać wszystkie swoje uwagi. Jeżeli jednak mieszkasz daleko od miejsca sprzedaży motocykla, wówczas na oględziny udaje się sam, aby później w obszernym raporcie przekazać Ci pełen zestaw informacji i odpowiedź, czy warto kupić dany egzemplarz motocykla, czy też lepiej go sobie odpuścić.

Pomoc w zakupie motocykla – inspektor motocykli używanych radzi

Pracuję jako inspektor motocykli używanych od lat, na zlecenie sprawdziłem już setki motocykli, zarówno dla siebie, jak i znajomych oraz Klientów. Obserwując polski rynek motocykli używanych a także mając styczność z maszynami importowanymi zza granicy, mogę śmiało stwierdzić, że jeżeli nie masz wiedzy, doświadczenia, narzędzi i sprzętu do przeprowadzenia inspekcji i przede wszystkim zimnej głowy podczas oglądania motocykla (a gwarantuję Ci, że samodzielnie kupując motocykl dla siebie na pewno nie masz całego zestawu, chociażby zimnej głowy i braku emocji/ekscytacji, bo to po prostu tak nie działa), warto jest zamówić pomoc w zakupie motocykla. Dlaczego? Już argumentuję.

Mam wiele przypadków, gdy Klienci byli już mocno nastawieni na zakup konkretnego egzemplarza, po czym po oględzinach okazywało się, że albo przeoczyli istotną wadę, albo najzwyczajniej w świecie mieli założone różowe okulary i nie zauważali elementów, które wręcz dyskwalifikowały dany motocykl i wykluczały go z możliwości bezpiecznego użytkowania (jak chociażby pęknięte spawy ramy czy niejasna sytuacja prawna, cofane przebiegi i tym podobne historie).

Motocykl to nie zabawka, to dwa szybkie kółka, które są same w sobie dość niebezpieczne – dodajmy do tego ukryte wady czy mankamenty wpływające na bezpieczeństwo jazdy i tragedia gotowa – ceń swoje życie! Strata pieniędzy boli, ale to czasami najmniejsza kara za zbyt pochopny i niesprawdzony zakup motocykla. Jeżeli nie masz wiedzy, sprzętu do oględzin i doświadczenia na temat oceny stanu motocykla używanego – poświęć te kilkaset złotych na zatrudnienie inspektora motocyklowego – zaufaj mi, ostatecznie to Ci się opłaci 🙂

Jak wygląda raport z inspekcji motocykla?

Raport z inspekcji motocykla to obszerny dokument PDF, w którym w kilkudziesięciu punktach opisuję aktualny stan motocykla podczas oględzin, przedstawiam jego wady i zalety, które odkrywam podczas kilkugodzinnych oględzin. Ponadto raport obejmuje również analizę historii serwisowej czy też stanu prawnego maszyny (sprawdzam motocykl pod kątem autentyczności przebiegu w dokumentach).

Do raportu dołączam również serię zdjęć (zwykle 100-200), nagrania video z pracy motocykla na zimno i po jeździe testowej oraz krótkie podsumowanie w formie wiadomości głosowej. Raport wysyłam do 24 godzin od momentu oględzin na e-mail zamawiającego. Oczywiście istnieje możliwość, abyś towarzyszył mi podczas oględzin motocykla – wówczas przygotowuję raport, który w formie papierowej przekazuję Ci na koniec oględzin, wraz z moimi uwagami i obiekcjami na temat stanu motocykla.

Inspekcje motocykli używanych Trójmiasto i okolice

Jeżeli upatrzyłeś wymarzony motocykl, który stoi w Trójmieście lub w okolicach (obsługuję północną część Polski) – chętnie pomogę. Oferuję inspekcje motocykli używanych Trójmiasto. Operuję nie tylko w Trójmieście, ale również okolicach/północnej Polsce. Nie ważne, czy jesteś stąd czy też pochodzisz z innego zakątka kraju – jeżeli nie masz wiedzy serwisanta motocyklowego, dopiero wchodzisz w świat motocykli i chcesz kupić używaną maszynę, która nie okaże się motocyklową miną i skarbonką bez dna, która zamiast cieszyć i dawać frajdę, z dnia na dzień coraz bardziej irytuje i drenuje Twoje finanse – zapraszam do współpracy. Sprawdzam każdy rodzaj motocykli, od skuterów po większe maszyny turystyczne czy sportowe.

Zadzwoń lub napisz, podając link do ogłoszenia lub informacje o motocyklu i jego miejscu oględzin – przygotuję wycenę (raport  + koszt dojazdu) i po akceptacji, pomogę Ci kupić motocykl godny uwagi (czyli sprawdzony).

Prócz inspekcji motocyklowych, oferuje również transport motocykli. Mogę pomóc w zdalnych zakupach motocykla (jestem też całkiem niezły w negocjacjach cenowych) lub razem, moim busem, możemy jechać na oględziny i ewentualny transport motocykla do Twojego miejsca zamieszkania. Oferuję pomoc w zakupie motocykla od A do Z, abyś miał lub miała pewność, że kupujesz sprawdzony, pewny motocykl, który będzie cieszył Cię od pierwszych przejechanych kilometrów.

Zapraszam do kontaktu i zamówienia inspekcji oraz raportu z oględzin motocykla!

Damian – Tel./WhatsApp: +48 783 672 213, E-mail: damian@moto-tmt.pl