Pomoc w zakupie motocykli używanych, oględziny motocykla, doradztwo, inspekcja i kontrola przedzakupowa, raport – Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Pomorskie, północna Polska, tel: +48 783 672 213
Zakup wymarzonego motocykla to dla wielu spełnienie marzeń. Jednak nie samą sztuką jest kupić znaleziony pierwszy lepszy egzemplarz upatrzonego modelu – aby móc cieszyć się motocyklizmem i bezawaryjnością maszyny, trzeba kupić sprawdzony motocykl w dobrym stanie, z pewną historią serwisową i przede wszystkim – bez wad ukrytych. Jeżeli nie znasz się na mechanice motocyklowej, nie masz doświadczenia z motocyklami, dopiero zaczynasz przygodę na jednośladzie lub po prostu – z czystej ostrożności – nie chcesz wydać ciężko zarobionych pieniędzy na zakup tak zwanej „motocyklowej miny”, która zamiast Cię cieszyć, będzie drenować Twój portfel i zabierać fundusze na kolejne naprawy – ta oferta jest dla Ciebie.
Pomogę Ci kupić Twój wymarzony motocykl – oględziny i inspekcja motocykli używanych!
Oferuję pomoc w zakupie motocykli, czyli wykonanie raportu inspekcyjnego (inspekcja motocykla używanego, oględziny motocykla). Na Twoje zlecenie udaję się pod wskazane miejsce (możesz towarzyszyć mi w oględzinach) i dokładnie sprawdzam motocykl, wykonując inspekcję techniczną (posiadam cały zestaw narzędzi diagnostycznych oraz autorski raport, który w kilkudziesięciu punktach, krok po kroku i układ po układzie, pozwala mi sprawdzić motocykl, jego stan techniczny i faktyczny, znaleźć ukryte wady lub podzespoły, które mogą nadawać się do wymiany). Przez lata pracy i styczności z motocyklami, mechaniką pojazdową, a także samym użytkowaniem maszyn, wypracowałem schematy, które pozwalają zminimalizować ryzyko pojawienia się problemów technicznych z zakupionym sprzętem. Dzięki zamówionemu raportowi, możesz dokładnie poznać stan techniczny motocykla i zdecydować, czy chcesz go kupić czy nie.
Jak zamówić raport z oględzin motocykla i ile kosztuje inspekcja motocykla?
Aby zamówić u mnie raport z oględzin motocykla używanego, zapraszam do kontaktu i podania danych dotyczących ogłoszenia motocykla (najlepiej linku do ogłoszenia, adresu miejsca oględzin). Na tej podstawie przygotowuję dokładną wycenę inspekcji motocykla, a po jej akceptacji i wpłacie ustalonej kwoty – udaję się na miejsce oględzin.
Raport i inspekcję z oględzin motocykla wykonuję na terenie województw:
Pomorskie, Zachodnio-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko-Pomorskie, Wielkopolskie.
Po zatwierdzeniu warunków współpracy i wyceny raportu, udaję się na miejsce oględzin i dokładnie sprawdzam motocykl, przygotowując raport. Wiem, że potencjalnemu Kupującemu zależy na czasie, zwłaszcza, gdy maszyna okaże się godna zakupu, dlatego gotowy raport wysyłam w ciągu 24H od momentu oględzin (drogą mailową), na specjalne życzenie mogę od razu po oględzinach przesłać wstępne informacje, czy warto kupić dany motocykl (abyś mógł od razu zdecydować, czy chcesz kupić maszynę – wówczas oferuję możliwość przewiezienia motocykla do Ciebie). Jeżeli jesteś obecny przy oględzinach, gotowy raport i zalecenia zakupu otrzymujesz na miejscu.
Mogę również od razu odebrać i przetransportować motocykl do Ciebie, wszystko jest kwestią dogadania kwestii finansowej ze sprzedającym.
Koszt raportu z oględzin i inspekcji motocykla to 400 PLN + koszt dojazdu w pętli Gdańsk – miejsce oględzin – Gdańsk. W cenie raportu jest obszerny dokument PDF z opisem wszystkich usterek i sprawdzonych podzespołów (w raporcie sprawdzam kilkadziesiąt punktów) a także dokumentacja zdjęciowa oraz filmowa/video z zaznaczonymi usterkami, które udało mi się odkryć podczas oględzin. Raport uwzględnia również moje głosowe podsumowanie motocykla, które podsyłam po oględzinach.
Istnieje możliwość zamówienia transportu motocykla w opcji z pomocą w oględzinach na miejscu, wówczas koszt raportu to 300 PLN. Sprawdź ofertę na Transport motocykli Trójmiasto, Polska, Europa z Moto-TMT.pl.
Jakie motocykle sprawdzam? Inspekcje i oględziny przedzakupowe motocykli
Mam bogate doświadczenie z niemal każdym typem motocykli dostępnych na rynku. Raporty i inspekcje przedzakupowe przygotowuję dla motocykli typu: naked, sportowe, torowe, turystyczne, enduro, cross, chopper/cruiser, pit-bike i inne.
Jestem w stanie sprawdzić każdą markę i każdy model motocykla. Bez względu na to, czy planujesz kupić motocykl dwuletni, czy też dwunastoletni bądź dwudziestoletni – raport inspekcyjny obejmuje dokładnie takie same punkty (a jest ich kilkadziesiąt) i z doświadczenia swojego, moich znajomych, którym pomogłem kupić swoje wymarzone motocykle a także moich dotychczasowych Klientów mogę śmiało powiedzieć, że warto przed zakupem dokładnie sprawdzić pojazd, nawet relatywnie nowy.
Rynek motocykli używanych nigdy nie przestaje zaskakiwać, dlatego nie daj się zaskoczyć, kupując motocyklową igiełkę, która okaże się „miną” – zamów raport i inspekcję przedzakupową motocykla w Moto-TMT Trójmiasto i wyeliminuj ryzyko zakupu niepewnej, niebezpiecznej czy też finansowo wymagającej maszyny.
Jak wygląda raport z oględzin i inspekcji motocykla używanego?
Raport z oględzin motocykla otrzymujesz elektronicznie w wersji PDF + dokumentacja zdjęciowa (wysyłana na e-mail lub WhatsApp do 24H od oględzin motocykla) – w przypadku, gdy nie towarzyszysz mi w oględzinach. Jeżeli jedziesz ze mną na miejsce oględzin lub zamawiasz przewóz motocykla, raport otrzymujesz w wersji papierowej, na miejscu (bez dokumentacji zdjęciowej).
Dysponuję sprzętem diagnostycznym, który pozwala mi kompleksowo sprawdzić newralgiczne podzespoły i części motocykla. Mam również wiedzę i doświadczenie, które sięga 2010 roku, kiedy to na poważnie rozpoczęła się moja przygoda z motocyklami (zarówno jazdą, jak i mechaniką). Wiem, jak sprawdzać motocykle używane, mam wiedzę, sprzęt i skrupulatne, wręcz pedantyczne podejście do oględzin – wykorzystaj to na własną korzyść i z moją pomocą kup maszynę, która będzie cieszyła Cię bezawaryjnością przez kolejne sezony.
Pamiętaj, motocykl to tylko dwa szybkie koła – tu nie ma miejsca na półśrodki – moja filozofia oględzin jest prosta – albo coś jest dobre i bezpieczne, albo będzie kosztować Cię w najlepszym wypadku sporo pieniędzy zostawionych w serwisie, a w najgorszym – utratę życia. Czy chcesz ryzykować, zasłaniając się niewiedzą? Tak myślałem 🙂
Co sprawdzam w raporcie z przeglądu/inspekcji motocykla używanego?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – wszystko, co ma wpływ i definiuje bezpieczną jazdę motocyklem, jego wygląd, eksploatację czy elementy serwisowe. Począwszy od dokumentacji, prawdziwości danych z ogłoszenia ze stanem faktycznym, po wizualne i serwisowe aspekty aż po jego historię.
Podczas oględzin przedzakupowych motocykla sprawdzam:
- Rama: szukam śladów napraw, sprawdzam oryginalność spawów oraz zgodność i oryginalność numeru VIN, stan ograniczników i blokadę kierownicy, elementy mocowania stelaży, crash-padów/gmoli, oryginalność/zgodność śrub na całym motocyklu
- Silnik: sprawdzam rozruch zimny/ciepły, szukam wycieków i ewentualnych śladów napraw, weryfikuję stan i poziom płynów, osłuchuję dźwięk wału korbowego i rozrządu, kolor spalin, stopień dymienia, sprawdzam jak silnik pracuje na obrotach jałowych oraz jak wkręca się na wysokie obroty i jak je utrzymuje, ogólna ocena płynności pracy silnika (na postoju i podczas jazdy próbnej, pod obciążeniem)
- Zawieszenie przód i tył: poddaję weryfikacji stan i sprawność lag, uszczelniaczy olejowych (pod kątem wycieków), półek, podaję testowi sprawność działania zawieszenia przedniego i tylnego oraz systemów regulacji mechanicznych i elektronicznych (sprawdzam również, na jakich ustawieniach jeździł właściciel motocykla – to wiele mówi o codziennej dotychczasowej eksploatacji maszyny)
- Skrzynia biegów: podczas jazdy próbnej (jeżeli sprzedawca/komis na to pozwala) sprawdzam prawidłowość działania skrzyni biegów (jak wchodzą biegi, czy nie wypadają, czy przełożenia są płynne, czy skrzynia nie wydaje niepokojących dźwięków)
- Układ chłodzący: sprawdzam stan chłodnicy, szukam śladów napraw/malowania/spawania, analizuję szczelność całego układu, działanie wiatraka chłodzącego i termostatu, stan i jakość płynu chłodzącego w układzie
- Układ hamulcowy: sprawdzam poziom płynu hamulcowego (procentowym miernikiem zawartości wody w płynie), stan i szczelność przewodów hamulcowych, działanie zacisków (np. zapieczone tłoczki), sprawność pompy hamulcowej przód/tył, działanie systemu ABS, stan oraz grubość klocków hamulcowych i tarcz, działanie czujnika i światła stop, podczas jazdy testowej sprawdzam, czy hamulce „nie biją”, czy układ działa prawidłowo
- Układ elektryczny i akumulator: sprawdzam napięcie ładowania, spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu oraz napięcie po rozruchu, działanie oświetlenia, klakson, przełączniki, rozrusznik, stacyjka/system Keyless, zegary, wyświetlacze, sprawdzam czy działają funkcje elektroniczne, czy komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów (diagnostyka komputerowa OBD)
- Układ napędowy: sprawdzam stan zębatek i łańcucha napędowego (naciąg oraz możliwość regulacji, sprawdzam prawidłowość naciągu i osiowość łańcucha) / sprawdzam stan pasa napędowego / wału kardana (w zależności od układu, jaki posiada dany model motocykla)
- Owiewki i ogólny wygląd: sprawdzam oryginalność i stan owiewek/lakieru, szukam śladów napraw, spawania plastików, weryfikuję spasowanie owiewek i wypełnień, stan i kompletność zapinek i wczepów plastikowych, poddaję oględzinom kierownicę/clip-ony, klamki, lusterka, manetki
- Łożyska: sprawdzam stan łożysk kół, wahacza, główki ramy
- Opony i felgi: sprawdzam wysokość bieżnika/rocznik/stan opon, sprawdzam również stan felg pod kątem napraw, uszkodzeń, rys
- Układ wydechowy: weryfikuję stan i szczelność kolektora, tłumika i db-killera (jeżeli jest), obecność katalizatora/de-cata
- Ogólna ocena stanu motocykla, rozmowa z aktualnym właścicielem na temat historii motocykla, jego eksploatacji, historii serwisowej, dodatkowych części dodawanych do motocykla /książki serwisowej/kompletu kluczyków/oryginalnego zestawu kluczy: to często pozwala ostatecznie ocenić motocykl, wyłapać najmniejsze szczegóły lub potwierdzić dobry/zły stan motocykla.
Każdy raport kończę swoją oceną i dodatkowymi uwagami. Nie mam układów z komisami/handlarzami czy sprzedającymi, nigdy nie polecę do zakupu motocykla, który jest w wątpliwym stanie, bo to podważyłoby sens mojej pracy i najzwyczajniej w świecie nie pozwoliłoby mi spojrzeć w lustro – rzetelnie podchodzę do oględzin, mając świadomość, że motocykl to nie zabawka i tylko sprawny technicznie będzie dawał radość z bezpiecznej jazdy.
Co w przypadku, gdy polecony przeze mnie motocykl zepsuje się po zakupie?
Do raportów i oględzin motocykli podchodzę bardzo pedantycznie – zawsze staram się sprawdzić motocykl tak, jakbym miał go kupić dla siebie, za ostatnie, bardzo ciężko zarobione pieniądze. Mam szacunek zarówno do potencjalnego kupującego (czyli do Ciebie), jak i do sprzedających/komisów. W przypadku, jeżeli komis lub sprzedający nie pozwoli mi podłączyć komputera diagnostycznego lub po prostu będzie utrudniał oględziny – odnotuję to w raporcie i poinformuję Cię o tym.
Musisz jednak mieć świadomość, że zamówiony u mnie raport pozwala ZMINIMALIZOWAĆ RYZYKO ZAKUPU „MOTOCYKLOWEJ MINY” DO MINIMUM. Nie jestem w stanie w 100% zapewnić Cię, że polecony motocykl nigdy się nie zepsuje, gdy go kupisz – motoryzacja rządzi się swoimi prawami i czasami nawet nowe sprzęty potrafią płatać figle, sam rynek sprzedaży motocykli używanych również. Bardzo rzadko zdarzają się sytuacje, gdy kupione motocykle z mojego polecenia sprawiają jakiekolwiek problemy.
Pamiętaj – mój raport oględzin motocykla dostarcza Ci pełen zestaw informacji na temat historii pojazdu, jego aktualnego stanu technicznego, prawnego i wizualnego – ostateczną decyzję odnośnie zakupu podejmujesz Ty.
Inspekcja przedzakupowa i oględziny motocykla + transport – Pomorskie, Zachodnio-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko-Pomorskie, Wielkopolskie.
Na co dzień stacjonuję w Gdańsku, gdzie oferuję transport motocykli a także pomoc w zakupie. Jeżeli masz upatrzony motocykl w północnej części Polski, a mieszkasz w zupełnie innym, odległym rejonie kraju – nie trać czasu ani pieniędzy na dojazd na oględziny (zwłaszcza, gdy nie masz doświadczenia z mechaniką pojazdową oraz nie dysponujesz sprzętem diagnostycznym). Zamów u mnie inspekcję przedzakupową motocykla z opcją transportu motocykla – pomogę Ci zająć się wszystkim od A do Z.
Zapraszam do kontaktu i zlecenia inspekcji oraz raportu z oględzin motocykla przed zakupem!
Damian
Tel: +48 783 672 213
E-mail: damian@moto-tmt.pl